hans058.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties

Marina Seaport IJmuiden

 
 
 
 


-->
Google
KRUZENSHTERN in IJmuiden
Windjammer  KRUZENSHTERN met een lengte van 115 meter uit Rusland was vrijdag 24 april even afgemeerd aan de terminal cruisehaven in IJmuiden om genodigde aan boord te nemen ze werden ontvangen met vrolijke klanken van het scheeps orkest..
 
 
De 375,7 mond vier masted bark Padua werd voltooid in 1926 in Bremerhaven Duitsland voor het Hamburgse reder F. Laeisz, eigenaars van de beroemde "P" Line. De laatste Cape Horner te zijn gebouwd, ze werkte eerst als een vrachtschip op de Chileense nitraat route, dan die in de Australische graan handel tot de Tweede Wereldoorlog waarin ze uitgegeven die bij Flensburg, Noord-Duitsland.

In januari 1946 werd ze gesleept naar Swinemunde en overhandigd aan de Sovjet-marine als een oorlog prijs. Ze werd omgedoopt Kruzenshtern na de Russische navigator en ontdekkingsreiziger Adam Johann von Krusenstern (1770-1846).

Als onderdeel van de Sovjet-Oostzeevloot ze bleven in de haven tot 1959, toen zij onderging een grote refit. Haar eerste reeks motoren werden geïnstalleerd op dat moment. Ze werd door de Sovjet-marine de Hydrografische Afdeling 1961 tot 1965 en uitgevoerd hydrografische en oceanografisch onderzoek naar de Academie van Wetenschappen van de USSR in de Atlantische Oceaan, het Caribische gebied, en de Middellandse Zee, alsmede als een schoolship voor marine cadetten.

In 1965 werd ze overgeplaatst naar de USSR Ministerie van Visserij en begon haar carrière als opleiding schip voor toekomstige visserij officieren. Ze was gemoderniseerd 1968-72 toen haar huidige reeks motoren werden geïnstalleerd en haar romp was geschilderd. Ze kan worden geïdentificeerd door haar enorme zwarte romp die wordt geaccentueerd met een brede witte streep. Harking terug naar vroeger toen aanvallen van piraten zijn een reële bedreiging, de romp is voorzien van zwarte patrijspoorten 'die van een afstand bekijken, net als gunports. Ze hervatte haar opleiding cruises, gewoonlijk 2 maanden lang, in 1972. Haar aanvulling is 76 bemanningsleden en 202 cadetten.

In 1974 was zij de eerste Sovjet-schip, met Tovarishch, om deel te nemen aan een Tall Ship's Race, waar ze werd bekroond met de Cutty Sark (vriendschap) Trophy. In 1976 nam ze deel aan de US Bicentennial trans-Atlantische Tall Ships Race. Sindsdien is zij een veel voorkomende en populaire deelnemer in de races en andere internationale windjammer bijeenkomsten. Ze nam deel aan de Tall Ships Race 1990 en de 1992 Columbus Regatta en kan worden gezien bij Sail Amsterdam in 2000 opnieuw.


 
 

 
Dsc_0064
 
Dsc_0066 
 
Ssc_0083
 
Ssc_0087

Reacties

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl